اشتباه ، مسئله ، مشکل فرهاد اصلانی بازیگران زن

اشتباه ، مسئله ، مشکل: فرهاد اصلانی بازیگران زن لیلا حاتمی تلویزیون سینمایی بازیگری بیوگرافی سینمای دختران بازیگر ایرانی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    ادعای خروج این همه پول به وسیله مسافران آن هم ظرف ٣-٢ ماه درست نیست مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران: این پول‌ها فرار سرمایه در شرایط مبهم اقتصاد بوده است&n

    در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    عبارات مهم : ایران

    ادعای خروج این همه پول به وسیله مسافران آن هم ظرف ٣-٢ ماه درست نیست مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران: این پول ها فرار سرمایه در شرایط مبهم اقتصاد بوده است

    «٣٠ میلیارد دلار در دو – سه ماه نهایی سال گذشته از کشور عزیزمان ایران خارج شد» این جمله خبرساز را محمدرضا پورابراهیمی، مدیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفته و البته دیگر راجع به آن صحبت نکرد. ٣٠ میلیارد دلاری که کمتر کسی حاضر شد راجع به آن حرف بزند که این پول به وسیله چه کسانی و جهت چه از کشور عزیزمان ایران خارج شده است است؟ گرچه بعضی گفته او را به این تفسیر کردند که منظور دلارهایی بوده که به وسیله مسافران خارج شده است هست، ولی این ادعا هرگز با حساب وکتاب آماری کشور عزیزمان ایران جور درنمی آید، لیکن مسافران در طول یک سال هم رقمی به مراتب بسیار کمتر از این عدد از کشور عزیزمان ایران خارج می کنند و حالا چگونه است که عددی نزدیک به درآمد نفتی یک سال ظرف «دو – سه ماه» خارج شده است است؟ محمدباقر نوبخت، سخنگوی قوه مجریه اعتقاد دارد که این پول ها صرف خرید ملک در کشورهای خارجی شده، البته آمارهای جهانی هم نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری ایرانی ها در املاک خارج از کشور عزیزمان ایران ٢,٥ برابر شده است هست. مجید سلیمی، مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی هم به «شهروند» می گوید این عددها ناشی از فرار سرمایه هست، لیکن هروقت اوضاع اقتصادی خراب می شود، عده ای به سرعت پول های ارزش را از کشور عزیزمان ایران به وسیله صرافی ها خارج می کنند.

    البته اسحاق جهانگیری، معاون اول مدیر جمهوری هم پیش از این گفته بود در دولت محمود احمدی نژاد ٢٢ میلیارد به وسیله عده ای و ظرف کمتر از ١٨ ماه از کشور عزیزمان ایران خارج شد و به بهانه کنترل بازار ارز در اختیار صرافی های خارج از کشور قرار داده شد.

    در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    با این حال دانستن این که آنها که بودند و اینها که هستند، در اقتصاد کشور عزیزمان ایران که هیچ میانه ای با شفافیت و گزارش های دقیق ندارد، به مشکل میسر است.

    سفرهای خارجی ایرانی ها مسئله ساز نیست

    ادعای خروج این همه پول به وسیله مسافران آن هم ظرف ٣-٢ ماه درست نیست مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران: این پول‌ها فرار سرمایه در شرایط مبهم اقتصاد بوده است&n

    اما درحالی ولی الله سیف، مدیر کل بانک مرکزی سفرهای خارجی را عامل مهم التهابات بازار ارز می داند که مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران می گوید منابع ارزی ما بیش از مصارف ارزی است و نباید سفرهای خارجی ایرانی ها مشکلی جهت آن ایجاد کند. به گفته او، سفرهای خارجی کشور عزیزمان ایران چندان غیرمتعارف نیست و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر حتی کمتر است.

    سرانه هر ایرانی از فرار سرمایه چقدر است؟

    مجید سلیمی، مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی دراین باره به «شهروند» می گوید: فرار سرمایه از کشور عزیزمان ایران اتفاق جدیدی نیست و هرگاه که پایه پولی کشور عزیزمان ایران تضعیف می شود، عده ای به علت وحشت از شرایط و پرسشها سیاسی پول های خود را در قالب ارز از کشور خارج می کنند.

    او می گوید اگر ٣٠ میلیارد دلار را به جمعیت ٨٠ میلیونی کشور عزیزمان ایران تقسیم کنیم، سرانه هر ایرانی ٣٧٥ دلار دلار خواهد شد که رقم بسیار کمی است.

    در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    او ادامه داد: بخشی از خروج سرمایه از طریق صرافی صورت گرفته، ولی بخش دیگر مربوط به فعالیت های اقتصادی است که ارز حاصل از آن وارد کشور نشده هست. به عنوان مثال اگر بعد از صادرات، صادر کننده، ارز حاصل از فروش محصول خود را در داخل کشور به ریال تبدیل نکرده باشد، این فرآیند شکل می گیرد.

    به گفته این فعال بخش شخصی بعضی از ایرانیان در ماه های گذشته که نگرانی ها در رابطه با خروج ترامپ از برجام زیاد و آینده اقتصادی کشور عزیزمان ایران تیره و تار شده است بود، سرمایه های خود را از طریق صرافی ها به خارج از کشور انتقال یافته کرده و نسبت به خرید ملک در کشورهای همسایه کشور عزیزمان ایران و حتی کشورهای اروپایی اقدام کردند.

    ادعای خروج این همه پول به وسیله مسافران آن هم ظرف ٣-٢ ماه درست نیست مدیر کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران: این پول‌ها فرار سرمایه در شرایط مبهم اقتصاد بوده است&n

    مقاصد جالب سرمایه گذاری جهت ایرانی ها

    این گفته ها ولی در شرایطی مطرح می شود که نظرسنجی سال گذشته شرکت ترانیو نشان می دهد که تعداد شهروندان ایرانی که در بازار ملک خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند، دو و نیم برابر زیاد از قبل شده است است و آینده نگری می شود که این روند صعودی ادامه داشته باشد. ترکیه یکی از مقاصد مهم فرار سرمایه های بومی کشور بوده. براساس برآورد موسسه آمار ترکیه، شهروندان ایرانی در سال ٢٠١٧، بالغ بر ٧٩٢ واحد مسکونی خریداری کرده اند که این رقم ٣,٥ درصد کل خریدهای خارجی ها در این کشور هست. این رقم ١٩ درصد نسبت به سال ٢٠١٦ رشد نشان داده هست. علاوه بر ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، بریتانیا، آلمان، سوییس و فرانسه هم میزبان سرمایه های هموطنان مان هستند.

    جالب توجه این است که براساس داده های شرکت املاک راکستون، املاکی که ایرانی ها در لندن خریداری می کنند معمولا قیمتی بین یک میلیون پوند تا ٣٠ میلیون پوند دارد. دو سال پیش هم شرکت راکستون آینده نگری کرده بود در پی برطرف محدودیت های ناشی از تحریم ها، ایرانی های متمول تا سال ٢٠٢٥، حدود ٦ میلیارد پوند در بازار مسکن لندن سرمایه گذاری خواهند کرد. براساس این برآورد، حدود ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ فرد یا خانواده ایرانی که ثروت ارزش از ٢ میلیون پوند بریتانیا زیاد است در این سرمایه گذاری ها شرکت می کنند (براساس این گزارش، در میان خریداران، ٦٥ فرد یا خانواده ایرانی ثروت ارزش از ٧٠ میلیون پوند زیاد است و ٤ میلیاردر هم در لیست وجود دارد.

    در جستجوی ٣٠ میلیارد دلار گمشده!

    خروج سرمایه سال ۹۶ کشور عزیزمان ایران ۲۷ میلیارد دلار شد

    صندوق بین المللی پول در گزارشی برآورد خروج سرمایه در سال ۹۶ کشور عزیزمان ایران را حدود ۲۷ میلیارد دلار اعلام کرد. این رقم درحالی از سوی صندوق بین المللی پول آینده نگری شده است است که بانک مرکزی آمار مربوط به حساب سرمایه در دی ماه سال ٩٦ را از بین بردن کرده است.

    خروج دلار در دولت های قبل

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس راجع به خروج ارز از کشور می گوید: مقامات دولت حسن روحانی پیش از این دولت سابق را متهم کرده بودند که «به بهانه کنترل بازار» میلیاردها دلار ارز را از کشور خارج و یا به «چندصراف خاص» واگذار کرده هست. از جمله اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، پیش از این چندین بار اعلام کرده بود که در دولت سابق «ظرف کمتر از ۱۸ ماه، حدود ۲۲ میلیارد دلار ارز به بهانه این که می خواهند قیمت آن را در داخل کنترل کنند، از کشور خارج شده است و در بازارهای استانبول و دوبی به فروش رسیده است.»

    شهروند

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | خارجی | ایرانی | اقتصادی | کمیسیون | ایرانیان | میلیاردر | سرمایه گذاری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار